3 Eylül 2011 Cumartesi

Avcılar Beni Tavşan mı Sandı Ne?

Bugünün tuhaf geçiceği sabah 7'de kalkmamdan belliydi. Şu tatil günlerini neden erken kalkarak geçiriyoruz Allah'ım ya. Sabah amcalarımı Adana'ya yolladım. Diğer amcamda çok gitmek istiyordu zaten. Kargalar bokunu yemeden kalkıp sessizce gitmişler. Ohh bea ev 17 kişiydi şimdi 7 kişi kaldık rahat rahat yayılıp yatabilirim. Sonra annemle birlikte annannemlere yürüyerek gittik. Yol toz toprak geçen arabalar bakıyor bize kim bu diye. Bizde onlara bakıyoz tabi mal mal. Hele yolda tanıdık görsün annem başlar konuşmaya. Allahtan uzun konuşmaz dürtünce susuyor. Annanemlere gittik herkes yufka ekmekleri bitirmiş kahvaltı yapıyor. Bütün köy karıları toplanmış. Yanımdaki salak kardeşim gitti çocukların yanına benide yalnız bıraktı. Benim de duygusal günümmüş. Balkonda otururken gözlerim doldu. Sonra banyoya gidip ağladım. İnanın neye ağladığımı bende bilmiyorum. Penceresini falan açtım tuvaletin. Annanemin bezleri mezleri duruyor pis pis kokuttu etrafı. Teyzem geldi tuvalete sonra yarım saat çıkmayınca. Gözlerimi falan sildim. İçeri Kuzenlerden biri daha 1 yaşında bebek uyuyor. Yanına gidip oturdum biraz. ama ne tatlı bişey. Sineklerini kovaladım başından. Annem çağırdı sonra. Birde havuzun başında ağladım. Tamam bugün ağlama günüm. Sonra bizim kuzenler çağırdı sakız toplamaya. Dağa çıktık mezla ağaçlarının altında sakız bulalım diye eşeliyorum. Kardeşimle bir bardak doldurdum. Biz derenin oralara kadar gitmişiz. Yanımdaki küçükler korkup eve gittiler. Üç kız kaldık. Bizde derenin, dağa çıkan yolun oralarda sakız topluyoz. Biraz da korku var. dağ yani biri gelir bişe yapar. teyzemde evde eğer bişe yaparlarsa kafasına kafasına vurun diyor. Sanki adamı dövebilecezde korkudan. Ben sakızı toplarken karganın biri benim gittiğim ağaçlara konup guguk guguk diye ötüyor. Bende tırstım bir aksilik olacak diye. Hakkaten az sonra yoldan geçen bir araba sandık bizim bu tarafa gelmeye başladı. Biz dağa bir koşturuyoz, bacaklar titriyor, dişler zaten titreşimde gibi, kalbim de deli gibi atıyor. Bir taşa saklanıyorum kıçım gözüküyor, başkasına saklanıyom başım gözüküyor. Sonra bir kütük buldum. Oraya saklandım. Araba geldi tarr tarr tarr diye bizim önümüzdeki düzlüğe durdu. Yukarı çıksalar bittik. Adam kesecek bizi sonra dereye atacak cesetleri mezara da parça pinçik giricez. Ay altıma bir baktım ineğin kurumuş bokuna oturmuşum. Ona mı iğrenim, hareket edip yerimi mi belli edim. Napim oturdum. Sonra adamlar indi diğer tarafa yürüdü. Dağdan bir adam getirdiler. Nasıl yanii dağda adam mı vardı. Bizi izleyen gözleyen. Yanımdaki o tokludan geliyor falan dedi. Görmemiş yani bizi. Arabaya bindi o dazlak kafalı beş adam tarr tarr tarr toroslarıyla ormana daldı. Biz korkudan öyle izliyoz. Sonra kardeşim -nasıl çektiyse- annemi aradı.
-Anneeee koş burayı adamlar bastı 5 köpekleri vardı şimdide koyun sürüsü geliyor onlarında köpekleri varr. 
Biz annemgil gelene kadar oturduk oraya. Sonra annemin 'Nerdesiniz Laaa' Diye bağırmasıyla elimizde sopalarla-bacaklar titriyo yürüyemiyoruz ya- dağdan koşuyoruz. Annemgil 50 m ötede. Ben arkada kaldım bir de. O sırada bir pompalı tüfek patladı ama nasıl bir çığlık attım. Sandım bize sıkıyorlar. Adamlar tavşan avlıyormuş. Annem de korkmuş bize bişe  yaptılar diye.  Sonra teyzelrim de geldi. Eve dönüp hımbıl oynadık.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunu emanet etti ve gitti